اداره کل ثبت استان کرمان در یک روند مثبت و تحولی قرار گرفته است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارتباط تلفنی با شورای اداری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: اقدامات تحولی مثبتی در طول یکسال گذشته در استان کرمان صورت گرفته و شاخص‌ های مختلف از جمله حدنگاری اراضی کشاورزی بهبود یافته است.

به گزارش خبرگزاری طبنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ظهر پنجشنبه ۵ مهر ماه شورای اداری اداره کل ثبت اسناد و املاک با حضور صفدر کشاورز معاون امور املاک و حدنگار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشکیل و وضعیت عملکردی بویژه در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت در ارتباط تلفنی با شورای اداری ثبت استان کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، موانع صدور اسناد مالکیت را مرتفع کرده، از مدیران سراسر کشور انتظار می‌ رود با جدیت ویژه بحث حدنگاری را دنبال کنند.

بابایی با بیان اینکه در استان کرمان شاهد ارتقاء چشمگیر عملکرد در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی هستیم خاطرنشان کرد: با توجه به عقب‌ ماندگی سنواتی، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، به نقطه مطلوب دست یابیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه به موجب قانون الزام، تکالیف متعددی بر عهده دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است از اهتمام رئیس‌ کل دادگستری، دادستان مرکز و شورای قضایی استان کرمان در زمینه اجرای این قانون و پای کار آوردن تمام ظرفیت‌ ها قدردانی کرد.

سید مهدی هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز ضمن اشاره به موانع پیشبرد حداکثری حدنگاری در استان کرمان اظهار داشت: برای مانع‌ زدایی و تسریع در صدور اسناد مالکیت پهنه‌ های مختلف استان، کمیته راهبری قانون الزام با محوریت اداره کل ثبت اسناد، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل بازرسی استان کرمان تشکیل شده است و دستگاه‌ ها می‌ بایست به صورت ماهیانه گزارش اقدامات خود را به این کمیته ارائه دهند.

وی افزود: با توجه به متقاضی‌ محور بودن حدنگاری اقدامات گوناگونی در زمینه تبیین مزایای حدنگاری و رفع نگرانی‌ ها و گره‌ های ذهنی مالکین صورت گرفته است و در نتیجه این اقدامات، رشد مطلوبی را در زمینه ثبت نام اخذ سند شاهد هستیم.

رئیس کل اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه قانون الزام با حذف حدنصاب‌ های قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی، صدور اسناد کشاورزی را تسهیل کرده است، بیان داشت: در حال حاضر قریب به ۸۵ درصد از آراء صادره در هیئت‌ های قانون تعیین تکلیف را آراء مثبت تشکیل می‌ دهد و صدور آراء مثبت هیئت‌ ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۳۰ درصدی داشته است.

صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز ضمن تبیین ۵ کلان‌ پروژه حوزه املاک، تصریح کرد: داده‌ آمایی پرونده‌ ها، زمین‌ مرجع کردن پلاک‌ ها و مشخص نمودن مرز بخش‌ های ثبتی و پلاک‌ های اصلی پیش‌ نیاز اجرای قانون الزام است، که باید با جدیت دنبال شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: استان کرمان در حوزه اراضی کشاورزی، از مجموع ۵۰۲ هزار هکتار سطح کل اراضی کشاورزی، ۲۷۲ هزار هکتار مشتمل بر ۲۹ هزار قطعه را سنددار نموده که بیانگر تحقق ۵۴ درصدی حدنگاری زراعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha